• начало

    план урока

  • Цели и задачи урока
  • Оснащение урока
  • Этапы урока
  • Ход урока
  • Итоги урока


    место проведения
    кабинет N23 школы N65

    преподаватель
    Учитель английского языка
    Щукина Альфия Талгатовна

    наши координаты
    Школа N65
    Школа N65
    614113, г.Пермь,
    ул. Кировоградская,
    дом 53
    Директор: 55-59-28
    Секретарь:55-72-40
    Завучи: 55-07-86
    e-mail: spm111@yandex.ru
    http://ced.perm.ru
  • Ход урока

    Teacher Class
    I. - Good morning, children.
    I'm glad to see you.

    - Let's begin our lesson.
    - Good morning, teacher. We are glad to see you, too (хором)
    Ребята, много ли у вас друзей?
    Отлично! Good for you! Но я хочу вам сказать, что сегодня у вас появятся новые друзья, довольно необычные, но добрые и веселые. Только для этого для этого нам нужно вспомнить и узнать новые слова на английском языке, которые помогают нам описывать внешность человека.
    - Да
    Согласны?
    - Let's begin, say after me:
    [n, t, d, h, g, b, s, z, m, l, e, I, I:]
    A nose - noses, a head - heads, an ear - ears, a leg - legs, an eye - eyes, a hand - hands, a foot - feet, a tooth - teeth.
    Legs and arms
    2 legs and 3 arms
    2 big green legs and 3 small red arms
    - Да

    Повторяют хором и по одному
    II. 1 Now look at the blackboard, agree or disagree with me. (учитель указывает на изображение частей тела на плакате)
    - This is a head
    - This is a leg и т. д.
    - Yes, you are right.
    - No, you are not right.
    2 Now look at the picture of Flash. Listen to me and write the numbers. (учитель называет цифру и слово, дети записывают данную цифру около соответствующего слову изображения)
    - Number one is hair.
    - Number two is head.
    Вписывают цифры в соответствующий кружочек
    3 Answer my questions:
    - What is number one?
    - What is number two? и т. д.

    P1 - Number one is hair.
    P2 - Number two is a head.
    4 Let's play a "Sea Battle" game: listen to my example and then follow me:
    - Hair
    - 1C
    - Yes, your turn
    (учитель дает пример выполнения задания)

    Учащиеся выполняют задание в парах, меняясь ролями:
    P1 - Ears
    P2 - 2C
    P1 - Yes, you turn
    5 Now, it's time to have fun. Let's play one more game. Come out of your seats and make a circle. Touch something only if I say "please". Be attentive. (при необходимости учитель объясняет задание по-русски либо сам показывает выполнение задания)
    - Touch your ears.
    - Touch your ears, please.
    - Учащиеся не двигаются
    - Учащиеся выполняют задание.
    Невнимательные садятся на места
    III. 1 Now I see that you know a lot of word. But it's not enough to meet new friends. Listen to the song about Bumbo and try to understand it. (Дети прослушивают аудиозапись песни "He's got big green ears", при этом смотрят на изображение Bumbo в учебнике на стр. 36.)
    a. Проверка понимания песни Дети поют песню хором.
    b. Повторное прослушивание песни, проговаривание сложных слов.
    c. Инсценировка песни.
    2 Now listen to the tape and say the name. (выполнение задания в учебнике на стр. 36)
    Typescript:
    1. She's got orange hair and a red nose. She is Mumbor's friend. What is her name? - Her name is Lizzy.
    2. He's got red hair and a green nose. He's Mumbo's friend. What is his name? - His name is Fizzy.
    3. He's got pink hair and a bluenose. He's Mumbo's friend. What is his name? - His name is Tizzy.
    Answer my questions:
    1. Who's got pink hair and a blue nose? Tizzy
    2. Who's got orange hair and a red nose? Lizzy
    3. Who's got red hair and a green nose? Fizzy
    3 Open your book at page 87, count the parts of body and answer my questions.
    - How many noses has he got?
    - How many teeth has he got?
    P1 - he's got 6 noses.
    P2 - he's got 8 teeth.
    4 Divide into 2 groups. Look at the picture of Bumbo and his twin-sister Sumbo. Find the differences. The last is the winner. (дети делятся на 2 команды и ищут различия в изображении Bumbo и Sumbo. Учитель напоминает учащимся об употреблении местоимений He и She) Group 1 - He's got big green ears. She's got big blue ears.
    Group 2 - He's got purple hair. She's got green hair.
    IV. 1 Thank you very much. It's a pleasure to work with you today. Now let's divide into four groups of three and create a Monster friend - very nice and funny. Don't forget to make up a story about him or her - say his/her name, age and describe him/her. (учитель повторно объясняет задание для групп детей из 3х человек, дети совместно рисуют веселого монстра и придумывают о нем рассказ). Дети представляют проект:
    Примерный рассказ о Монстре:
    - This is a Monster. He is my friend. His name is Nick. He is 14. He's got a big green body, yellow hair, 4 big ears - yellow and green, two big red eyes, a big nose, 3 teeth and 10 legs. He is funny, very funny. I like him.
    2 Group one, introduce your new friend to us, please. (учитель слушает описание всех монстров)
    V. Thank you very much. All the Monsters were excellent. I like them very much. And you? Good-buy. The lesson is over. - We like them, too!
    Яндекс.Реклама